RSS

Vet du vad köttbullemolekyler är?

03 Jan

Michelle shoppade lite julklappar strax innan ju, med egna pengar. Hon köpte bl.a. ett par skruvmejslar till mig. Jag behövde det. Och det är kanske inte alla som får det de behöver i julklapp.

Igår blev det stopp i slangen, från diskmaskinen. Det har blivit det ibland, den senaste tiden. Det brukar dock släppa, när man spolar lite varmvatten i slasken. Men, igår var det värre än vanligt. Jag blev därför tvungen att ingripa, med en lite operation.

Det var då skruvmejslarna som jag fick av Michelle kom väl till pass. Jag fick användning av den vanliga skruvmejseln, för vanlig skruv. Jag fick även en stjärnskruvmejsel, i samma design.

Vet du föresten vad köttbullemolekyler är?
Nej, det är inte något som satt fast i diskmaskinslangen. Det är något helt annat. William och jag visste inte heller vad det var för några dagar sedan. Men nu vet vi det. Om du är intresserad, och vill veta vad det är så kan du titta in på bloggen om Småfotingarna.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 03 januari 2010 i fjäderlös tvåfoting

 

4 svar till “Vet du vad köttbullemolekyler är?

  1. Anna-karin A

    03 januari 2010 at 14:57

    nämen hur lyckas du få ner en köttbulle genom filtret ner till slangen?? hmm..

     
  2. Katten Carina

    04 januari 2010 at 12:51

    Det har blivit skruvat värre då där hemma…

     

Kommentera

 
