RSS

Michelle är på disco!

13 Nov

Michelle är på disco. Hon ska hämtas klockan 19:30. Det är nog en klass i högstadiet som arrangerar.
Jag glömde min mobil, i bilen. Men jag lyckades med att få iväg ett SMS ändå. Jag matade in min bluetouth i datorn, och det räckte, hela vägen ut till bilen. Men jag vet ju inte om det ringer någon. Kanske att man får trotsa kylan ändå, och ge sig ut.

Igår skriv jag vidare på min lilla följetång om Separationshelger, på bloggen om Småfotingarna. Idag kanske det blir nåogt annat, vad vet jag? Det kanske inte blir något alls.
Jag funderar annars på om det finns utskriftsmallar till Word. Jag skulle nämligen skriva ut en bok för att sedan försöka binda den för hand, på bokbinderiföreningen. Det är inte bara att skriva ut Man måste t.ex. ha sidorna 1 och 16 på samma blad, och 2 och 15 på dess baksida. Det, om man vill ha ”lägg” i boken som omfattar 4 ark, eller 16 sidor, om man hellre vill se det så.
Fast, man kan ju, om man vill arrangera om sidorna. Men då får man numrera om dem också. Lite pyssel vid datorn med andra ord. Men det finns flera sätt. Ett är att kommendera skrivaren till att skriva ut just sidan 1 och 16. Det är kanske det lättaste sättet.

Men jag tror nog att jag använder mig av PDF då. Det verkar bäst för den typen av utskriftsrokader.

Men jag har redan nu gjort lite manuskript till några små, korta böcker med utdrag i. Dessa skrev jag ut i A6. De tänkte jag att Michelle kunde göra en japansk bindning på. Hon gör ju en hel del sådana i alla fall, som är tomma och sådeles blir anteckningböcker. Det kunde vara kul med lite färdig text också.
Jag har mer planer för dessa, men det tänkte jag kanske återkomma till, när och om de går att genomföra.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 13 november 2009 i fjäderlös tvåfoting

 

4 svar till “Michelle är på disco!

  1. Fuschia

    14 november 2009 at 10:27

    Vilket komplicerat pyssel ;-). För mig är pyssel att t ex göra en väderbarometer av en kotte och sugrör.

    Tittade in för att önska dig en Trevlig Lördag!

     
  2. Anna-karin A

    14 november 2009 at 10:36

    det är till att sysselsätta sina hjärnceller hela tiden,
    jag håller mig nog hellre på fuschias nivå..
    men ha en skön lördag

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      14 november 2009 at 11:33

      Men, jag såg ju på Macahan igår. Det var väl bra gjort. Vargtass och allt!
      (somnade)
      😀

       

Kommentera

 
