RSS

Fars dag, med Småfotingarna!

08 Nov

Igår var det kalas. Det framgick visst i bloggen, och slutsatser drogs att någon fyllde år. Så var det, nästan. William fyller tio år på tisdag. Men igår så gratulerades han av de som hade en bit att åka, och sådeles blev tvugna att komma en helgdag istället.
Men han tackar för alla gratulationer här på bloggen och ser fram emot nya, på tisdag. Vem blir först?
😀

2009-11-08 002 (375x500)

Det blev sent igår. Småfotingarna ville se på en film som vi har på DVD. Jag sa att, om ni går upp tidigt imorgon så kan ni se den innan vi far iväg. Michelle och jag skulle nämligen inhandla några preenter till William. Han själv skulle vara hos Urfotingen. Ja, jag talar inte om vad det var för presenter, för nu har han en egen dator, och kan sådeles läsa här själv.
Men, en sak i taget. Eftersom det var film som gällde imorse så fick jag vänta en stund på rukosten. Det var Småfotingarna som skulle göra den åt mig. William stod för det mesta av frukosten medan Michelle tillverkade ett kort. Jag fick frukosten på en bricka, samt fars dagskortet i handen, när jag blundade, och satt i soffan.

2009-11-08 015 (500x375)

Jag blev rejält mätt. Det blev även en del kyckling från igår också.
William fick alltså en laptop, alltså en bärbar dator för er som inte vet hur man utalar de orden på engelska. (märklig översättning)
Jag får väl se hur vi ska lägga upp det hela, med surfande och spelande. Det är risk för att det blir för mycket annars. Men, man vet ju var man har honom.

 
6 kommentarer

Publicerat av på 08 november 2009 i fjäderlös tvåfoting

 

6 svar till “Fars dag, med Småfotingarna!

  1. Ninasol

    08 november 2009 at 20:37

    Fint Fars Dags kort!

    Och god frukost.

    🙂

    Och en fin pojke också.

     
  2. Tigris Predikantan

    09 november 2009 at 09:58

    Jag antar att man får vad man förtjänar … ibland? :=) Så duktiga att ordna frukost till dig med fint kort och allt. Gratis till dina barn som du tydligen fostrar så väl!

     

Kommentera

 
