RSS

Författare utan böcker!

03 Nov

Dags för en relativt tidig läggningstid. Dags för katterna att få ligga i sängen, och inte behöva var på alerten, fall att det trillar ner något smaskigt.
Katterna ska var med där man är. Och just nu är jag i en fotölj.

Småfotingarna sover. Michelle hjälpte mig att lägga lite bridgebrickor, för den som vet vad det innebär. Bägge Småfotingarna har även städat lite. Men det är en hel del kvar.
Vi åt pannkaka ikväll. Pannkaka med vaniljsmak, och kokos.

I morgon är det bokbinderi för mig och Michelle. Och för William är det lektion i trombon och baryton.
Fast, egentligen så skulle vi behäva åka in till Norrköing och Matteusskolan. Michelle har fått hem ett papper om vaccination, mot Svininfluensan. Det sker i den skolan. Lite konstigt kan kanske tyckas, att man inte kan ta det på respektive skola. Jag tror att  det är så att både Michelle och William kommer att få vaccineras. Men jag hoppas ju att även jag får det. Jag fick i alla fall hem två hälsorapportlappar, eller vad det nu kallas.
Från Williams klass har jag inte hört ett dugg. Bara om den vanliga vaccineringen, som sker i vår. Den vet jag inte vad den är mot. Kanske mot hälsoboggar och författare utan försäljning.
Ja, det gav en idé.
Va? Räcker med idéer? Jaha? Så du vill inte höra då?
Du vill inte höra om den där bloggidén? En blog för författare utan böcker?
Erik Hörstadius borde väl vara hedersmedlem där. Ja, han kanske har skrivit en bok numera, men ett tag så presenterades han i olika tyckersoffor i TV som författare. Han hade då inte gett ut en enda bok. Men man kanske kan vara författare ändå?

2009-11-01 020 (375x500)

Det är annars lite oroveckande att det inte är hundraprocentigt bra i min hals. Men det bryr jag mig inte om längre. I alla fall inte aktivitetsmässigt. Jag beter mig som jag skulle ha gjort om halsen var till fullo frisk. Bryter det ut något skit så gör det väl det. Tills dess så finns det saker att göra, kor att runda och TV-program att missa. (Korna vet jag inte var de kom från. Trodde ett tag att de var på ängen, men det var inget kul alls.)

Nåja, nu ska jag i alla fal ta reda på Var de stenar finns, som kanske var ett monument för Bråvalla slag, och som flyttades, enligt sägen till Herstabergsparken. Vet du var den ligger? Jag har inte en aning!

Servus!

 

 
4 kommentarer

Publicerat av på 03 november 2009 i fjäderlös tvåfoting

 

4 svar till “Författare utan böcker!

  1. Carola

    04 november 2009 at 11:37

    Herstabergsparken ? Ingen aning..
    Men vi ska vaccinera oss också idag, om det inte är slut. Hoppas förkylningen släpper snart. Då ska man väl inte vaccinera sig förresten ?

     
  2. Anne-Sofie

    04 november 2009 at 12:30

    Ont i halsen bör man inte nonchalera, det är oftast streptococcer som finns där och de är inte attt leka med!

     

Kommentera

 
