RSS

Birro – Ranelid 0 – 0, Moberg diskvalificerad!

02 Nov

Jag har haft fint besök i bloggen. Den
(själv)upphöjde har varit och hälsat på, samt välsignat bloggen med
sitt avtryck.

Efteråt så smög hon in till sin kammare och totade ihop en liten skojig
historia. Hon satt där och skrev, bakom kjolen på Gud själv,
Marcus Birro
.

Visste du att jag är en gammal avskedad militär? Inte? Jag visste det inte
heller. Tur att Maria Moberg påminde mig om det. Det hade ju varit
jobbigt om en sådan sak hade fallit i glömska.

Maria Moberg blev visst lite sur för att jag tog upp hennes
beteende och sina påhopp på vissa på Passagen. Hon blev så sur att
hon, likt den kvällstidningsjournalist som hon så gärna vill efterlikna helt
enkelt hittade på lite saker, när det inte fanns annat att ta till, så som
sanningen.

Hon använder Marcus Birro som sköld. Hon använde det s.k. anonyma
hatet mot Marcus Birro som argument, och som en liknelse.

Tyvärr, för Maria Moberg del så har jag skrivit till Marcus Birro,
ett mail, där jag talar om vem jag är, vad jag heter och vilket nicknamn jag
har. Så mycket för den anonymiteten. Problemet är väl att Marcus Birro
är lite för stor för att läsa e-post från vanliga, avskedade militärer. Men,
det är möjligt att hans fåfänga gör att han läser sin e-post, men att han
bara inte ids svara på dem.

Det stämmer också, som hon skriver att jag, innan Passagen gjorde det
skrev till Björn Ranelid. Men han, likt Marcus Birro vägrade
att svara. Och det är deras fulla rätt. Naturligtvis.

Vad jag mera gjorde var att försöka att påskina för Marcus Birro hur
Maria Moberg smutskastar, och förtalar folk på Passagen, med
Marcus Birros namn som redskap. Och denna gång så använde jag inte
e-post. Denna gång skrev jag det i hans blog, i en kommentar som jag bad
honom att inte publicera, vilket han heller inte gjorde. Det var tydligen
ett effektivare sätt att nå fram till den, av Maria Moberg upphöjda
Guden.

En del personer har skrivit här i bloggen om att Maria Mobergs
bakgrund, och uppväxt är orsaken till att hon blivit så bitter och hatisk
som hon är. Att det har givit henne sin ”sjukdom”. Men bara för att
hon själv skrivit om det innebär inte att det är sant. Hennes beteende gör
att hon inte är trovärdig. Hon kan lika gärna ha hittat på allt, för att få
uppmärksamhet. Jag menar, mig har hon ju fått till att ha varit militär.
Stackars det svenska försvaret.

Marcus BirroBjörn Ranelid 0 – 0. Maria Moberg,
diskvalificerad.

 
30 kommentarer

Publicerat av på 02 november 2009 i fjäderlös tvåfoting

 

30 svar till “Birro – Ranelid 0 – 0, Moberg diskvalificerad!

  1. carola

    02 november 2009 at 09:06

    Har Maria skrivit om dig i sin blogg nu.Jag måste hoppa över och titta..

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      02 november 2009 at 10:13

      Om det är någon, som fortfarande tror att hon är sanningsenlig så kan jag bekräfta att jag inte varit i närheten av att vara ”gammal militär”.
      Men, det lät väl bättre i hennes syften.
      (men det var rätt kul läsning, som nog blir tröttande i längden)

      🙂

       
  2. Cayenne

    02 november 2009 at 09:45

    Oj oj oj, tur att du kan ta det med stil….du vet ju även att tystnad är bästa försvar även om man ibland känner en otrolig lust att vilja försvara sig och sitt. Men blir det för mycket så tycker jag att du gjorde rätt som tog upp det med de berörda för ibland är det liksom nog på vad man kan ta…..

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      02 november 2009 at 10:16

      Ja, tystnad, som Passagens Redaktion kör med är kanske bra, ibland. Men, så länge det finns en anonym debatt så behövs det en röst. Hon får gärna rikta sitt vrede mot mig, bara hon styrs bort från de som kan fara riktigt illa, och tar vid sig. Än värre är det med de som följer henne. Jag tror dock inte att de är så många. Det är nog mest fabricerade kommentarer hos henne.

       
  3. carola

    02 november 2009 at 10:22

    Nä jag uppfatte dig som en fd. militär. Du säger bara sanningen.
    Jag har en bror som jobbar i försvaret förresten. Han skulle inte ens ta sig tid att kommentera hennes blogg.

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      02 november 2009 at 10:27

      Tja, det finns väl militärer som kan kommentera bloggar också. Inte blir man väl diskvalifiserad från Internet bara för att man jobbar, eller ens har jobbat inom försvaret.
      🙂

       
  4. carola

    02 november 2009 at 10:23

    Nu skrev jag ju FEL !! Nä jag uppfattar INTE dig som en fd. militär, ska det va !!!!

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      02 november 2009 at 10:27

      Ja, jag undrade lite vad det var frågan om, när jag läste första kommentaren. Sedan såg jag ju.
      😀

       
  5. carola

    02 november 2009 at 10:31

    Ja det var hunden som var här och bråkade igen så jag skrev lite rörig,
    Jo militärer kanske också bloggar. Man vet ju aldrig. Men som min bror tex styrs av väldig massa principer, och skulle bara tittat, skakat på huvudet och gått vidare.

    Men jag tycker det är bra att du tar upp det. Hon kan ju inte hålla på och skriva så här om folk utan att någon reagerar.

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      02 november 2009 at 10:52

      Visst kan hon skriva som hon gör. Och det kommer hon väl att göra också. Men fråga är vem som tröttnar först, hon som skriver eller de som läser.
      😀

       
  6. Carola

    02 november 2009 at 11:20

    De som läser 🙂

     
  7. Anna-karin A

    02 november 2009 at 11:24

    jamen det är ju väldigt konstigt att hon skriver under anonymt namn i och med att hon själv förkastar människor som gör det? mattematiken går inte riktigt ihop där?
    men ärligt talat så är det inte mycket som stämmer kring det hon skriver och gör eller…
    så är det så att hon igentligen föraktar sig själv i och med att hon gör själv allt det hon skriver att hon föraktar?!?!
    Det är synd om människan! tydligen så kan hon inte kontrollera sina egna handlanden för hon har så fullt upp att kontrollera alla andras handlanden och göranden och sen dömma..*L*
    det går väl inte hålla för många bollar i luften för henne så att hon även kan hålla koll på sig själv :-D.
    nämen tänk att du varit militär!! 😀 nu blev jag impad.. det har du glömt att berätta ;-)).

     
  8. Katten Carina

    02 november 2009 at 17:06

    Vilken människa!!
    Kram Carina

     
  9. Anne-Sofie

    02 november 2009 at 19:52

    Hehe…var det dig hon menade? Jag fick för mig att det va Ian? Inte för att jag vet om han varit militär, men han skrev väl nåt av det hon påstod …med all rätt. Gissar att det är jag som är ”porrbloggerskan”…skrattar ihjäl mig:-))))))))…jag har då aldrig påstått det hon säger, så jag kan ju ha fel, men vem bryr sig?

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      03 november 2009 at 07:36

      Jo, så var det nog, om jag får gissa. Det var i alla fall jag som skrev om Björn Ranelid.
      😀

       
  10. Warg

    02 november 2009 at 20:40

    Har du sett hennes senaste inlägg? :-))

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      03 november 2009 at 07:40

      Ja, och deet är märkligt. Undrar vad hon själv jobbar med, eftersom att hon är så emot socialförsökringen.
      Nej, det här är lite genomskinligt. Det är bara provocation. Inget att bry sig om längre. Så länge hon inte kränker någon längre s får hon väl skriva vilka åsikter som helst.
      Hon måste ha en himla massa tid, som kan skiriva så långt. Jag läste det. Jag somnade visserligen några gånger, men jag läste. Tror inte att jag orkar att läsa hennes skriverier mer.
      🙂

       
  11. A

    03 november 2009 at 08:11

    Jag har också läst hennes senaste inlägg och funderar lite på varför hon ens lämnar sitt barn på dagis när hon tycker så illa om det och ändå inte har något arbete att gå till.
    Värk i kroppen har hon ju också…så mycket att hon knappt orkade ta av sin dotter kläderna när hon lämnade på dagis. Och personalen stod bara och såg på när hon låg där på knä …usch för dom! =) Usch för elaka dagis!
    Men träna orkar hon.
    Men jag tycker det är lite fint ändå, jag menar…själv hoppar hon likt en hyena på människors svagheter och ömma punkter( under förevändning att hon har den speciella gåvan att se ”sanningen” ), men trots att hela hon är en stor bultande öm punkt låter människor henne vara.
    För det är så uppenbart att hon inte är frisk.
    Och det är väl det som kallas kärlek och medmänsklighet, att ha överseende och förståelse för varför människor är som dom är?
    Hon har mycket att lära av andra men förstår det liksom inte själv.
    När hon arbetade blev hon placerad i källaren på Lindex och nu sitter hon på alldeles ensam på en annan bloggsajt och de enda kommentarer hon får är anonyma ( dvs från henne själv ). Det är så sorgligt alltihop.

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      03 november 2009 at 13:31

      Hon är inte trovärdig. Hon kan lika gärna fortfarande vara med i Livets Ord, likav’äl som hon inte alls var med där, äver huvud taget. Jobbar hon? Är hon bidragstagare?
      Man kan inte veta något om henne. Det är väl både till hennes nack. som fördel. Fördelen skulleväl vara, för hennes skull, om hon ljög.
      Talade hon sanning så vore det väl mest negativt.

       
  12. A

    03 november 2009 at 20:22

    Med tanke på att hon går ut med namn och bild är allt hon skriver till hennes och framförallt, hennes barns nackdel, Vare sig det är lögn eller sanning så ser man ju liksom att någonting är galet.
    Nu ser jag till exempel att hon svarat på en fråga ( inte min ) i kommentarsfältetatt ”Jag har lyckats med konststycket genom att vägra låta mina barn tas om hand av andra. Det går!”
    Men i andra inlägg skriver hon mycket om barnens dagis och den ”hemska personalen.” som hon brukar smyga på för att se att dom inte går hem för tidigt =)
    Samt att hon lämnar bort sina barn för avlastning var tredje helg.( Vilket inte är fel )

    Aja …jag lämnar henne därhän.

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      04 november 2009 at 07:32

      Jag skulle aldrig värdera hennes barn efter henne. Inga barn ska värderasefter sina föräldrar. (om man nu ska/kan värdera barn)

       
  13. A

    03 november 2009 at 20:25

    Jag är ju inte heller direkt känd för att vara den normalaste kniven i lådan.

     
  14. A

    04 november 2009 at 10:18

    Aja…
    iallafall!
    Jag menade mer att själva barnen kan påverkas av hennes beteende.
    Läste någonstans att hon bytt dagis sex gånger. En människa med hennes…”personlighet” nog aldrig kan komma överens med dagispersonal, det finns alltid fel att hitta…”sanningar” att upptäcka =), myndigheter och skolverk att klaga till,
    Sex gånger är mycket. Så…på det viset kan barnen påverkas av hennes beteende liksom.

     
  15. A

    04 november 2009 at 10:23

    Jag menar alltså inte att hon är en dålig mamma. Absolut inte.Tvärtom. Nu ska jag sluta prata om henne i tredje person. Det börjar likna en skvallrig flashbacktråd det här. =)

     

Kommentera

 
