RSS

Alla helgrån!

31 Okt

Alltså, nu blev det ju egentligen lite fel. Det var inte meningen att detta skulle bli en ohälsoblog, så til vida att det tävlades om vem som var osundast. Men, man rycktes väl med av att det blev något som man kunde leva upp till.

Det blev ingen promenad till kyrkogården ikväll. Det blev lite telefonsamtal, lite mat och ett och annat jagande av katt. Ja, jag vet inte vad det är med dem idag. De är som tusan med att hoppa upp på bordet. Och ändå så har de fått mat. Men, det kanske är det faktum att jag hade räkor på min pizza som får dem att gå i taket. I alla fall halvvägs till taket. (på bordet. Kul va?)

Jag ville inte äventyra min hals med att gå till kyrkogården. Konstigt nog så blir det alltid lite kallare, just denna dag, varje år. Och, med tanke på att jag redan har varit på kyrkogården så får det vara, för den här gången.
Imorgon så ska jag hämta Småfotingarna. Jag får se hur jag lägger upp dagen. Det finns olika vägar att gå där. En väg är att ta en lång väg, via Östra Ryd. Det kunde vara trevligt, med lite kaffe och någon macka med som fika. (Ja, Östra Ryd är en tätort. Hur kunde du gissa det?)

2009-10-31 009 (500x375)

Ohälsotalet på Passagen, alltså det tal som gör att folk kräks över alla hälsobloggar ser ut att skörda nya offer. Ytterligare folk är på väg att lämna denna blogportal. (varför heter det så?)
Frågan är ju då bara, vad är det man vill ha för bloggar. Vad saknas det för bloggar på Passagen? Jag vet att Kaldorf Rackethage finns där. Det borde, om han får säga det själv räcka. Men, å andra sidan så verkar han också vara på väg bort, med sina två, eller är det tre inlägg. Den omobbara Kaldorf Rackethage. Har du läst hans blog?
Han är annars mest en röst i kommentarernas värld. Han styr upp oredorna. Han bringar ordning i kaos. Han står inte med en revolver mot min tinning, medan jag skriver detta. Han är den riktiga Maria!
Jungfru, Magdalena och alla andra Marior, i en och samma person.

(så, får jag gå nu?)

 
2 kommentarer

Publicerat av på 31 oktober 2009 i fjäderlös tvåfoting

 

2 svar till “Alla helgrån!

  1. Anne-Sofie

    01 november 2009 at 19:30

    Våra katter älskar vårt köksbord…mest för att vi har en lampa där som vid maxeffekt ger 300 watt…rena rama värmekuvösen:-)

     

Kommentera

 
