RSS

Skäms! Maria Moberg!

28 Okt

Med risk för att detta blir någon tråkig dagboksblog, med åsiktsbegär så tänker jag bara tala om att jag är förkyld, idag också. Men det är, likt igår inte så farligt. Det bryter liksom inte ut. Men det kommer väl så småningom, som gumman sa till gubben.

Jag fick till min fasa se att Maria Moberg är värre än vanligt. Hennes predikningar och klappar för böstet kan jag leva med. Hennes attityd att hon vet bäst och alla andra, som inte svansar efter henne är sämre människor också. Men när hon ger sig på folk som kan ta illa vid sig, och på ett genuint elakt vis försöker såra någon, då är måste man säga ifrån. Igår var hon rent oförskämd och elak. Hon ville verkligen såra en annan människa. Detta, mina damer och herrar är den Kärlek, som enligt henne är störst.
Det finns inte mycket att gratulera Passagen och de som är kvar där till (och jag är oeurhört besviken på dess redaktion) men att de blev av med Maria Moberg, det kan jag gratulera till.
Nu är det kanske inte säkert at hon slutat, på riktigt. För hon ”klickar” fortfarande upp sina siffror i besöksstatistiken mellan varven. Men, ni som finns kvar på Passagen, och vi andra som har vänner kvar där och som läser där, vi kan bara hoppas.

Idag när jag kom till verkstaden. Jag gick till den trots min förkyning. Det är en del saker som jag måste göra ändå. Då möttes jag av en talgoxe som blivit instängd inne i mitt omklädningsrum. Alltså, det är längst in i huset. Den flaxade runt lite och ville väl, förmodligen ut. Vad gör man då? Tar tag i det, och försöker att få ut den? Nej, man letar reda på sin kamera, så att man kan blogga om det. Förstås!

2009-10-28 002 (700x525)

Fågeln måste ha vart inne ett tag. Jag kan inte påminna mig att jag har vädrat med öppen dörr sedan i förra veckan då jag slipade en gravsten. Det dammade så mycket att jag då fick ha öppet. Den var nog rätt så trött med andra ord. Men den flög ut ur omklädningsrummet, ut mot ytterdörren. Men den var ju stängd, så när jag kom fram för att öppna så flög den sådeles in igen. Jag öppnade dörren och gick tillbaka för att ”skrämma” ut den, mot ytterdörren. Men den fanns inte där. Jag letade överallt. Jag hittade den inte. Den kanske var så utmattad att den satt och vilade, och syntes inte då.
Jag får leta lite då och då, under dagen. Hålla lite koll på om den dyker upp igen så att den kan få flyga ut. För inte flög den väl förbi mig, ut. Det borde jag väl ha märkt.

Fjäderlös Tvåfoting

 
38 kommentarer

Publicerat av på 28 oktober 2009 i fjäderlös tvåfoting

 

38 svar till “Skäms! Maria Moberg!

  1. Anna-karin A

    28 oktober 2009 at 12:38

    ja det är så tragiskt och hemskt det hon håller på med..
    hon kan göra oerhört stor skada på människor..
    men tydligen så är de det hon vill eller inte förstår..
    vet inte vilket av det…
    men stackars pippi!! du måste ju skicka ut den innan han svälter ihjäl…

     
    • fjaderlos

      28 oktober 2009 at 14:03

      Jamen, jag hittar ju inte fågeln. Omden åtminstone kunde ge ifrån sig ett liiitet piiiip!!

      :-/

       
  2. Katten Carina

    28 oktober 2009 at 13:30

    Vem är Maria Moberg? Jag har nog aldrig läst hennes blogg, men efter vad jag förstår har jag inte missat något heller..
    Ja, släpp ut fågeln, fast det är inte lätt. Fåglarna brukar flyga dit de vill och inte dit man vill.
    ha de.

     
    • fjaderlos

      28 oktober 2009 at 14:04

      Vart ville den nu då?
      Borta!!

      Maria Moberg är en person som tror sig vara den nya Jesus. (fritt tolkat. Ganskamycket fritt tolkat)

      😀

       
  3. carola

    28 oktober 2009 at 18:14

    Jag som hoppas att hon ska ta bort sitt inlägg.
    Har du hittat fågeln nu då ?

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      29 oktober 2009 at 10:02

      Det var nog en Halloween-fågel. Den bara försvann.
      😦

      Jag tror nog inte att hon tar bort sitt inlägg.

       
  4. Ian McOwen

    28 oktober 2009 at 19:50

    Hello FT

    Trevligt med fjädrig visit i de fjäderlösas rike i form av liten fågel..

    ”Kärleksprofeten” kommer säkert med ännu värre hat-inlägg.
    Hon kommer inte att sluta förrän hon avstängs från Passagen
    och av hennes nuvarande Blogsite.
    Tänk att en människa kan bära på så mycket hat, det förundrar mig.

    Hälsningar
    Ian

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      29 oktober 2009 at 10:05

      Lugn, jag tänker inte plocka fågeln i fråga. Vill bara få ut den, om jag hittar den.

      Passagen kan väl inte stänga av henne Hon skriver ju på blogg.se. Och hon skriver ju inga namn. Men det ska ändå gå att se vem det är hon menar.
      Hon har tänkt genom det hela nogrant, hur hon ska få ut sin hämnd.
      🙂

       
  5. Anne-Sofie

    28 oktober 2009 at 19:59

    Visst blir man nedstämd för mindre..jag själv var ju den första på passagen som fick smaka på sådana där inlägg..och hennes totala vrede. Enbart för att jag ifrågasatte henne i ett inlägg..
    Sen gjorde jag aldrig det mer…hihihihi….fast sanningen att säga så höll jag med om mycket i hennes inlägg…de var bra ett tag..sen spårade de ur totalt.

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      29 oktober 2009 at 10:06

      Hon påpekade att jag alltid var emot det hon skrev. Och jag var emot mycket. Men det var att jag hade en annan åsikt, helt enkelt. Det klarade hon inte av. Hela hennes koncept spårade ur. Hon tappade kontrollen över det hon gjorde, och gör.

       
  6. Anne-Sofie

    28 oktober 2009 at 20:03

    Kom på en sak till..Då när det gick som vildast till på passagen, så hade redaktionen ett eget inlägg där de typ lovprisade ett av hennes inlägg….men det tog de snabbt bort, när de insåg vem det var som var ”boven” i dramat. Det var iallafall strongt gjort.

    Lova att anstränga dig för att få fågeln att flyga ut.

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      29 oktober 2009 at 10:07

      Jag andtränger mig hela tiden. Men fågeln bara latar sig. Om den flaxade lite så kunde jag ju se var den är.
      :-/

       
  7. Ann

    28 oktober 2009 at 20:44

    Stackars pippi.. kan du inte stänga in mobergskan ist…;) och sen slipa gravsten av ba f-n….

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      29 oktober 2009 at 10:08

      Äh…nu ska vi inte hetsa upp oss och komma till förhastade beslut.
      Vem ska pröjsa den gravstenen? Passagens redaktion?

       
  8. Maskroskvinnan

    28 oktober 2009 at 22:11

    Hej Fjäderlös och andra bloggvänner som kanske läser det här!

    Jag vill berätta att jag har läst det här inlägget och det som står här om Maria Moberg. Jag vill tacka alla er som stöttar mig från djupet av mitt hjärta. Själv orkar jag inte lägga energi på det. Jag ska satsa på att komma tillbaka i arbete igen. Det är min prioritet just nu.

    Så fin bilden är på talgoxen! Riktigt fin!

    Hur har ni det, ni som är ”flyttfåglarna” från Passagen? Går det att hitta nya bloggare att prata med när man är på WordPress eller BlogSpot? Det är ju en sak som jag har tyckt varit roligt på Passagen, att man kan hitta så många korta små rader som gör att jag blir nyfiken och kikar in hos en ny bloggare. Hur tänker ni där? Hoppar ni mellan olika bloggsajter, eller nöjer ni er med de vänner som ni har? Det skulle vara intressant att få veta det.

    Ni ska veta att jag saknar er allesammans där på Passagen. Men jag vet inte om jag ska flytta. Jag är ju så lat, det känns jobbigt. Jag måste ha skäl för att göra det. Jag personligen har inte haft några problem med redaktionen ännu.

    Ha en bra kväll!

    Kramar
    Anna-Karin

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      29 oktober 2009 at 10:11

      Om du får kontakt via kommentarerna med en annan bloggare så spelar det ju ingen roll om denne bloggar på Passagen eller på WordPress eller på något annat ställe. ”blogwalkin´” är ett bra sätt att ta sig runt bland andra bloggar. Fastnar man för någon blog, så gör man det.
      Så skillnaden är väl inte så stor, antar jag.
      🙂

       
  9. Fuschia

    28 oktober 2009 at 22:31

    Hej Fjäderlös!

    Av ren nyfikenhet så läste jag hennes nya blogg och då inlägget om Passagenbloggare….Så mycket bitterhet,hat…Och så en klapp på axeln till sig själv om hur otrolig och oumbärlig hon är. Till och med hennes dotter har ju sagt:Mamma,du är för god för den här världen. Sa mina söner det till mig skulle jag börja fundera på var min uppfostran gick snett. Nu är jag elak,men hon har gjort så många illa och ledsna.

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      29 oktober 2009 at 10:12

      Ville hon ta livet av henne?
      😀
      Nej, det var väl ”för god för den där världen”?

      Man undrar ju om hon fabricerar hennes ord också.

       
    • Anne-Sofie

      29 oktober 2009 at 12:18

      Fushia..jag såg en kommentar från ”dottern” en gång där hon lovprisade sin mor…dessvärre så hade ”dottern” glömt att ta bort Marias inloggsnamn..i samma inlägg så skrev även en före detta pojkvän till M. om hur underbar hon var..och där fanns inget namn i url-et och då visas ju ip-numret…gissa en gång, vems det var??..;O))) M bönade och bad bloggägaren att ta bort de kommentarerna…så jag skyndade mig att spara dem..ja man vet aldrig när de kan vara bra att ha..

       
      • Fjäderlös Tvåfoting

        29 oktober 2009 at 12:23

        Finns det något ”bäst före datum” på kommentarer. Kan de konserveras?
        😀

         
        • Anne-Sofie

          30 oktober 2009 at 19:12

          Vaddårå…har jag skrivit det förut ”ällä”?..;O)))

           
    • Anne-Sofie

      30 oktober 2009 at 19:10

      Fushia…det går inte att skriva til dig på alias..jöö;-)))….men de som jag tror att du brukar besöka på passagen finns nu på blogspot och där är det enkelt att komma igång, jag stortrivs där..Läs lite om det i mitt senaste passageninlägg. Fjäderlös vill vi också skall komma dit:-)))) Du behöver inte kunna ett dugg om koder o grejer…bara läsa innantill för att fixa till bloggen..

      Mycket välkommen dit! Kram.

       
      • Fjäderlös Tvåfoting

        30 oktober 2009 at 20:52

        Nu har jag satt mig till rätta på WordPress. Det går väl lika bra?
        Föresten så har jag en på blogspot också. Men, som sagt, jag föredrar WordPress. Fungerar bäst ör mig, just nu, tills det blir annorlunda.
        🙂

         
  10. Cayenne

    28 oktober 2009 at 23:19

    Det värsta är att bitterhet gör en ful och gammal….
    Vad är det för fel med att vara lite glad och positiv??

    Allt gott hoppas jag…

     
  11. Margaretha

    28 oktober 2009 at 23:54

    Aha det var Anna-Karin, jag gissade det.. Jag har som A-K glatt mig åt alla man kan /kunde prata med här på passagen.
    Som A-S säger jag att MM skrev bra saker, det som störde var att hon hela tiden gjorde sig själv stor – större än den hon samtidigt ville ära., samt att någon annan åsikt kunde inte godkännas. Hon har utnämnt sig till apostel såg jag.
    KAN passagen stänga av henne. Vad måste det finnas för skäl och bevis för en sådan aktion?
    Kram på er alla.

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      29 oktober 2009 at 10:15

      tja, för det första så måste hon väl skriva det hon gör, på Passagen. Och det gär hon ju inte.
      För det andra så måste det väl vara uttalade namn, eller på annat sätt som bryter mot användaravtalet som man klickade i när man anmälde sig. Du läste väl igenom det då?
      🙂

       
  12. Warg

    29 oktober 2009 at 12:48

    Människan verkar ju mentalt störd, men det är väl hennes taskiga uppväxt som satt sina spår.

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      29 oktober 2009 at 14:35

      Det där ordet ”störd” tycks återkomma i sammanhanget. Jag hävdar fortfarande att man blir lätt störd om man möter en bil, i en rondell som kör åt fel håll. Men jag, som störd är då den icke felande parten!

      Vidare så finner jag henne inte trovärdig i sina berättelser, eftersom hon beter sig som hon gör. Hennes uppväxt anser jag mig därför inte veta något om.

      🙂

       
  13. Tigris Predikantan

    29 oktober 2009 at 15:53

    Hum, jag ville protestera (delvis gjorde jag det då jag skrev inlägget till redakt. men då var det bara folk som menade att mobbning inte förekom…?

    Läst några inlägg som får håren att resa sig. Hur kan någon bli så elak, missunnsam, labil? Mitt förflutna var inte helt utan massa hemska saker som knappt någon som känner mig vet om, inte är man som den som skrev de där inläggen för det. det ‘är ingen ursäkt!

    Personen borde söka och få vård. Inte nyttigt!

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      29 oktober 2009 at 16:03

      Problemet var nog att det vr några som inte vågade träda fram med namn, som kritiserade henne. Det ga henne vatten på sin kvarn. Men, det genomskådades av de flesta. Tyvärr så finns det väl fortfarande en del som går i hennes fälla.
      :-/

       
  14. Anonym

    30 oktober 2009 at 02:18

    Ush o fy, så trött på cyberförövare. Blivit utsatt av två st. MM och en till liknande. De betedde sig bägge ondskefullt/hatiska efter en tid och ropar samtidigt vart andra har sin kärlek trots att det är de som beter sig illa.

    Hur ska de stoppas. internet är en ypperlig plats att begå brott. Polisen gör inget! Anmält två gånger och skriver nu anonymt av rädsla.

    Anonym

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      30 oktober 2009 at 09:33

      Bloggar du också, eller bara kommentarer?
      kanske du kunde ha ett anonymt namn. Det blir svårt att hålla isär på vem som är vem, av de anonyma. Det är väl kanske vitsen. Men det kan ju tänkas att man har en konversation med den ene, och en annan med den andra.
      😀
      Nu blev det rörigt.

       
  15. Ninasol/Ninacian

    30 oktober 2009 at 16:25

    Håller helt med dig.

    Gömd bakom religiösa förtecken verkar denna onda människa (M.M.) tro att hon kan fördöma och döma andra lite hur som helst och skriva av sig i sina korkade inlägg.
    Äntligen verkar det iaf. som om de flesta inte låter sig manipuleras av denna predikande kvinna längre.
    Tyvärr blev hon uppbackad alldeles för länge av några få andra bloggare.
    (för så var det ju om sanningen ska fram)
    Dessa verkar och ha insett vem Mobergskan var och är som tur är.

    Tycker verkligen synd om dem som Maria M skrivit elakt om i sin (och gamla) nya blogg. Förfärligt!
    Men det kanske kommer mer där. Vem vet? Jag befarar det värsta.

    Passagen har varit alldeles för flat.

    Många har lagt benen på ryggen nu och sprungit därifrån.
    En del sprang snabbare än Bolt.
    /f.d.Ninacian/

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      30 oktober 2009 at 20:55

      Man vet ju inte vilka av de som finns kvar i hennes fotspår, som ett) är riktiga, eller vilka som är fabricerade, 2) likadana som hon, 3) vilka som verkligen tror på henne.
      :-/

       
  16. Anonym K

    02 november 2009 at 00:40

    Bloggar jag med och är troende.

    MM är samtidigt väldigt verbal, men det är så typiskt vissa som ger ett sken av att veta/se det rätta, men inte är vad de utger sig för.
    Var inte bättre på 7:ehimlen sajten. Där fördömdes andra kristna efter bara någon dag. Tyckte någon olikt fast de svarade med god ton blev hon ändå ofta så otroligt bitsk. De var såklart inga kristna enligt henne, det hela var så bisarrt att jag skakade efter grälen där inne. Sajten blockerade tillsist MM.

    Råkat ut för två st anklagare här ute i cybern. Tycker det är skit att inget görs oftast när påhopp på personer sker i bloggar. Att ingen kollar upp för att det sker på nätet.

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      02 november 2009 at 08:27

      Mig har hon nu gjort till militär.
      Jag stötte på en person en gång, med lite problem med sanning och fantasi. Han talade hela tiden om saker som ar aktuella, i kvällspressen. Det är lite samma beteende här.

       

Kommentera

 
