RSS

Tusen bullar!

27 Okt

Rubriken har inget med en ev. ny bantar-humor-sida av Alex Schulman att göra. Heter han så föresten? Ja, du vet, han med ”tusen apor”. Nåja, rubriken är i vart fall fel, ser jag nu. Det handlar ju om Småfotingarna, och det nya inlägget på  ,http://smafotingarna.wordpress.com/ Småfotingarnas egen lilla avdelning i denna blog-labyrint. Men det kanske blir bättre sedan, när alla länkar är på plats. Jag kanske skulle sätta ut min mailadress också, ifall att det är någon som vill skriva en rad, och klaga på innehållet. Men, då blir det ju som på Passagen. ”Skriv inte här, skicka mail. Vänta i tre veckor. Försök då igen, för då har vi i alla fall slängt ditt mail.” Sedan så kanske, om man har tur kommer det ett standardsvar som man redan har tjugoåtta a i sin inkorg.
Såg du föresten hur de gjorde när det krånglade med tekniken på Passagen i söndags? De vidarebefordrade ett meddelande från tjänstleverantören, via en kommentar i redaktionsbloggen. Det tyckte jag var fantastiskt roligt. Jag kunde inte låta bli att skriva en kommentar och hänvisa till att de skulle maila alla sina medlemmar, och inte använda kommentarerna till sådant. (det är ju så de sagt själva)
Då kom det ett svar från Sara på passagen. Hon som inte svarar på något. ”FT, tack för tipset
Äh, jaha, en detta var ironi. De andra tolv tusen seriösa idéer som man kommer med, och som de skriver att de vill ha in, dessa skiter de fulständigt i.
Men det var i alla fall skoj med lite humor.
Tusen Passager!!

cf4 Jag har märkt att det är de som tror att Separationshelger handlar om speparationsångest. Men då har man inte läst det hela. Man har framförallt inte läst inläggen i http://smafotingarna.wordpress.com/ där de inlägg som handlar om Småfotingarna finns. Det är nog där som det är mest sig likt, jämfört med de inlägg som fanns på Passagen. Nytt inlägg där idag, alltså.
 
16 kommentarer

Publicerat av på 27 oktober 2009 i fjäderlös tvåfoting

 

16 svar till “Tusen bullar!

  1. Anne-Sofie

    27 oktober 2009 at 13:43

    Jag älskar dina kommentarer på passagenbloggen:-)))..de är såå träffande..
    Ärligt talat så skulle det behövas nytt folk där, de som finns där nu, verkar inte att kunna någonting alls..
    Fin ny design på din blogg!

     
    • fjaderlos

      27 oktober 2009 at 15:20

      Kan platsen vara ledig, som praktikant, på distans, från Kolmården?
      ;-D

       
  2. Anne-Sofie

    27 oktober 2009 at 14:20

    Nu måste du in på passagenbloggen igen..dvs om du kommer in där…alla länkar till dem går till den nya hälsobloggaren…hihihiiiiii….

     
    • fjaderlos

      27 oktober 2009 at 15:21

      Nu förstår jag inte riktigt. Missade jag något?
      (trodde alla länkar redan gik till hälsobloggar)
      😀

       
  3. Ian McOwen

    27 oktober 2009 at 18:27

    STOR är lusten efter pannkakor…

    men STÖRST av allt är KÄRLEKEN!

     
    • fjaderlos

      28 oktober 2009 at 13:59

      Men bullarna då? De är i alla fall störst av alla. Jag ska bevisa det, litesenare, i Småfotingsbloggen.
      😀

       
  4. Tigris Predikantan

    27 oktober 2009 at 19:21

    Hum, nu blev jag sugen.. på något… pannkakor skrev någon i mitt mejl läste jag … men det var ett gammalt mejl … måste ha missat den, huvaligen:)
    Tigris

     
    • fjaderlos

      28 oktober 2009 at 14:00

      Det råder pannkaksfeber i bloggvärlden. Ett uppror mot alla hälsobloggar.Pannkakor är också hälsa.
      Pannkaksetoden!

      (ska fan skriva ett inlägg om det, tror jag. Lägger det i kön)
      😀

       
      • Tigris Predikantan

        28 oktober 2009 at 16:55

        Här finns ingen mejl men allt sker med detsamma! ;))))

         
        • Fjäderlös Tvåfoting

          28 oktober 2009 at 17:06

          Menar du att man kanske skulle ha en länk, med mail i bloggen? Ja, det kanske inte vore så dumt.
          🙂

           
          • Tigris Predikantan

            28 oktober 2009 at 19:03

            Ja, som de har på andra bloggar. Mejlsvar direkt! Saknar inte du lite tips på mat t.ex nu när ni håller på med bullar? Och om de är nyttiga? Fast, en bra författare slår allt!

             
            • Fjäderlös Tvåfoting

              29 oktober 2009 at 09:59

              Kanske dags att koppla in Björn Ranelid, och någon totalt okänd hälsobullbakare!!

              😀

               
              • Tigris Predikantan

                29 oktober 2009 at 15:44

                Kanske kan jag få jobb där? Jag behöver ett och speciellt ett jag kan skötas hemifrån. Jag kan i.a.f en del om mat&hälsa!
                Ha det gott! 😉

                 
                • Fjäderlös Tvåfoting

                  29 oktober 2009 at 16:01

                  Det måste var ohälsosam hälsa. Det får inte vara vanlig hälsa, som man mår dåligt av.
                  😀

                   
  5. Agath

    28 oktober 2009 at 18:36

    Hej Fjäderlös Tvåfoting!
    Ja denna dagen blev bättre,men så hade jag stängt av mobilen också.haha
    Några solglimtar såg vi ju.Och tog några kort
    på sjön i Lidköping vi passade på att ta en
    kopp medhavd kaffe där.
    Jag önskar dej en skön Onsdag.
    Ha det bäst.

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      29 oktober 2009 at 10:01

      Finns det en sjö inne i Lidköping?
      Hm, jag har nog inte varit där. Men det kanske kommer, närman utökar sina tätortsafarier tillatt omfatta ……Västra Götalands län, blir det va?
      🙂

       

Kommentera

 
