RSS

Kan du sminka Michelle?

22 Okt

Jag har inte bestämt mig för hur jag ska göra med upplägget här på bloggen. Jag kommer att ha en del ”sidobloggar”, i stället för kategorier. Denna blog blir dock huvudblog.
Låter det snurrigt?
Ja, kanske det. Men eftersom jag skriver om olika saker, så tänkte jag, att eftersom möjligheten finns, så gör jag en ny blog, för varje område.

Frågan är om jag skall ”annonsera” i den här bloggen, när jag har skrivit något nytt, i en av de andra bloggarna?
Vad tycker du?

Igår var Michelle och jag på kurs, eller studiecirkel, eller vad det nu må kallas. Vi har gått med i Norrköpings Amatörbokbindarförening och skall sådeles lära oss att binda böcker. Det ska bli roligt.
Michelle band en bok på en gång. En japansk bindning.

För övrigt så ser den närmsta tiden ut på följande vis: Fredag ska Michelle på Halloween-disco kl. 16:00 och ska vara sminkad och utklädd. Är det någon som har vägarna förbi, och kan sminka så går det bra att höra av sig. Jag tror inte att hon godkänner mig som ”sminka”.
Klockan 18:00 så är det sedan dags för mellanstadiet att ha samma aktivitet. William har en mask, så det sköter sig så att säga självt. Han ska vara döden.
Michelle blir väl någon form av mellanting mellan häxa och vampyr.

På söndag lär det bli skattjakt. Det beror väl kanske lite på vädret. Sedan så åker Småfotingarna ner till mormor för en veckas höstlovsvistelse.

På lördag så får det bli packning förstås, för Småfotingarna. Sedan blir det väl något annat, rent spontant. Det kan bli allt från bakning till tätortssafarie, eller skattjakt. Det kanske rent av blir städning, tvätt och DVD. Glamorösare än så behöver det ju inte vara, att leva.

Dagens notering, från Passagen är att detta nu är en permanent flytt. Redaktionen ljuger om reklamen. De bryr sig inte om de om frågar. De är allmänt arroganta mot de som inget betyder för dem.
Vidare så verkar det som om någon religiös sekt är på väg in för att förleda Passagens medlemmar. Det börjar i alla fall att dyka upp Bibelfolk lite varstans, med olika former av bloggar. OK, kanske lite överdrivet, men det börjar bli lite mycket bibelsnack där inne för min smak. Det finns dock en som jag vill lämna utanför ovanstående amatörmässiga analys. Du vet nog själv vem du är.

Det finns även en eller möjligen annan som påstår sig vara ute ur Livets Ord. Men även om det skulle vara så, beter de sig som om de var kvar där. Vem vet, kanske det inte är över med Livets Ord, och andra sekter.
Jag hörde för övrigt att man skriver på andra ställen om Passagen som om det var en sekt. Och, med tanke på vilka som skrikit högst den senaste tiden så är det kanske inte så konstigt att det betraktas så. För den som skriker högst har ju rätt!
Det är i alla fall så, i många situationer att den som skriker högst får sin vilja igenom. Den som skriker högst får mest uppmärksamhet.

Jag tror faktiskt inte att allt tjafs på Passagen är över. Vissa som slutar blogga där, kommer att börja igen. Då sätter det fart igen.
Men det är lite tystare om hälsobloggarna nu. Någon har t.o.m. flyttat sin affärsverksamhet till annan plats, under eget namn. Men, just nu så är det författartrend på Passagen. Och det är väl bra – för de som skrek högt om det.
Att försöka att vara ironisk, och ha lite humor med i det hela, det är inte lätt. Inte om man inte vill bli missförstådd stup i kvarten.

Jag skrev i en kommentar i en blog igår, ”krya på dig Passagen”. Men jag tror att tumören kommer att sprida sig. Fel folk på fel arbetsuppgifter. Det är även för stort för att de ska klara av så många medlemmar, så många viljor, så många intressen. Redaktionens egna intressen stör den produkt som hela tiden måste vara under utveckling.

OK, tack för att du läste. Jag själv hade nog lagt av efter några rader i detta inlägg. Jag ska skärpa mig lite, så att det blir lite mera lättläst, och att man inte somnar, direkt.

Ave!

Fjäderlös Tvåfoting

 
20 kommentarer

Publicerat av på 22 oktober 2009 i Okategoriserade

 

20 svar till “Kan du sminka Michelle?

  1. Maskroskvinnan

    22 oktober 2009 at 09:00

    Hej FT!

    Jag läste, och jag somnade definitivt inte. Jag tar med mig dina synpunkter.

    Jag måste säga att din blogg här känns väldigt läsvänlig och vacker för mitt öga. (Får jag en pannkaka nu?:))

    Ha en bra dag och lycka till med din nya blogg!

    Kram
    Anna-Karin

     
  2. Anna-karin A

    22 oktober 2009 at 09:09

    jag håller med dig fullständigt..
    det är nog inte över, det är nog aldrig över..och om man inte skriker högst så är man inte en troende person som jag har förstått av dom kommentarerna :-D.
    Jag anser att tro är en personlig sak, som inte har med mitt liv i övrigt att göra, om det sen gör/ser mig som inte troende så kan jag leva med det också.
    jag lever inte som dom djupt troende utanär precis som alla andra vilket inte heller är okej..
    jag tycker du ska vila ihelgen .. se film och äta godis 😀
    det är sååå mysigt..
    men det kan jag också leva med

     
  3. fjaderlos

    22 oktober 2009 at 09:12

    Hej och välkomna till Anna-Karin-klubben!!!

    😀

     
  4. fjaderlos

    22 oktober 2009 at 09:14

    Maskoroskvinnan, Anna-Karin
    (vad knepigt det blev med alla Anna.Karinar)

    Du får inte ta med dig mina synpunkter. Då blir det ju inget av intresse kvar i mott inlägg Låt dem stå kvar!!

    😉

     
  5. fjaderlos

    22 oktober 2009 at 09:16

    Anna-Karin (äh, den andra, med ”A”)

    – Jag menade att den som skriker högst får som den vill, i alla sammanhang. Inte bara när det gäller religiös inriktning.

    Vila?
    JAg är lite sugen på att gå en sväng, runt safarieparken. Får se vad vädret säger.
    🙂

     
  6. Annas

    22 oktober 2009 at 09:49

    Jag vill också flytta min blogg, men jag vill ha kvar mitt utseende och ta med mig alla tidigare inlägg. Går det?
    Läste lite här inne på wordpress men hittar inte information om ämnet. Verkar som att jag måste starta en helt ny blogg?
    Hur gjorde du? Jättetacksam för svar eller om du kan länka mig vidare till rätt information. 🙂

     
  7. carola

    22 oktober 2009 at 09:55

    Hej FT.
    Så roligt att se din blogg. Nu blev jag glad. Nä här somnar man inte, intresant läsning, och här kan man se mer vad du tänker om saker och ting. Ska nog läsa vidare en sväng innan jag blir tvungen att plocka undan allt här.

     
  8. carola

    22 oktober 2009 at 10:00

    hahhahha..nu läste jag det här om bibelinvasionen..äsch ..du får nog dessvärre stå ut med min funderingar kring bibelordet, så länge du hoppar in på min blogg.
    Fast jag är inte med i livets ord, det var 15 år sen jag var där och vände 🙂

     
  9. Predikantan Tigris

    22 oktober 2009 at 10:16

    FT, god morgon!
    Ojdå, ja, det var inte lite du skrev om Passagen. Helt rätt, nästan, har du också. Men, jag har fått en ursäkt och då jag vill träna mig på att skriva skall jag fortsätta med detta och vill någon fortsätta med sina galna ord så har jag numera endast ”raksyn” (dvs allt som är på sidorna blir inte noterat av min hjärna) *ler*!
    Kriget som startade förstår jag inte, i en bloggsida som skall vara till för de som vill skriva? Knasigt!
    Nej, jag är mig själv nog nu och som jag varit. Senare skall jag väl hitta ngt bra ställe eventuellt där jag vill fortsätta mitt babel:) Har många av mina inlägg som jag vill spara men det tar tid..
    Nu blev mitt också långt. Hum! Ha det riktigt bra. Kramar

     
  10. fjaderlos

    22 oktober 2009 at 10:39

    Anna (OK, det får räknas med i Anna-Karin-klubben, som Hangaround)

    Jag vet ju inte vad du har för utseende. (på bloggen alltså)
    Jag är äl ingen exepert på det hela, men om du bloggar på Passagen så går det inte att flytta över inläggen, om du inte gör det genom att kopiera, och klistrar in.
    Men en del ställen, så som Blogger och WordPress har funktionen att man kan importera och exportera inlägg.
    Så det beror ju på vilka du har.

    Ang. utssendet på bloggen så går det inte så bra att ändra Style Sheet här, om man inte betalar för den tjänsten. Men det är ju lite mera avancerat, så det kanske du inte gör? Jag gör det inte t.ex.
    Det finns olika TEMA annars. En del har ”flexibel brädd” som jag kanske föredrar då jag gärna vill ha lite större bilder.

    Mitt tips är att först registrera ett konto, skriv lite nonsens, kanske med någon bild, föra att sedan ändra lite tema och så. Så får du en lite bättre inblick i hur det blir. Vem vet, du kanske hittar ett utseende som är bättre än det du har. (talar fortfarande om bloggen nu)

    Vad är adressen till din blog nu?

    FT

     
  11. fjaderlos

    22 oktober 2009 at 10:41

    Carola

    – Det var ju inte dig, och din kontakt med Livets Ord som jag menade.
    Vet du föresten vad ”Wesleys metod” är?
    😀

     
  12. fjaderlos

    22 oktober 2009 at 10:55

    Predikanten
    – Det kan vara bra med ”raksyn” så att man inte skär sig på rakkniven!
    😀

    Jag blir nog kvar, och kommenterar på Passagen, lite här och där. Speciellt på rdaktionens blog. De ska inte tro att de får det lugnare, bara för att råttorna har lämnat båten.

    🙂

     
  13. Anonym

    22 oktober 2009 at 14:59

    Som kristen skäms man lite att vissa beter sig värre själva fast att de klagar på LO. Dömer, pekar och ska verka bättre fast de efter en tid kan visa sig vara sådana som pratar bakom ryggen och plötsligt ser den de sett som vän som en ulv i fårakläder med mera. Tycker det är lite otäckt. Osunt och tecken på att De behöver hjälp.

    /anonym kristen

     
  14. fjaderlos

    22 oktober 2009 at 15:38

    Anonym

    – Jag fattade inte vad du menade först. Jag tänkte på LO, som i facket. Men det är ju Livets Ord du menar, inser jag nu.
    😀

    Jag vet inte hur din relation till dem varit, eller vem du är. Men mina motiv till att flytta har mest med Passagens redaktion att göra. Men det kanske talar i tungor de också. Man kanske har fel språk, helt enkelt.

    😀

     
  15. carola

    22 oktober 2009 at 16:10

    Jag förstod det någonstans men vet ju inte hur jag tolkas :=)
    Jag har svarat om Wesley i min blogg nu.

     
  16. fjaderlos

    22 oktober 2009 at 20:29

    Carola

    I bloggens värld tolkas det lite som det vills!
    😀

     
  17. Anonym K

    23 oktober 2009 at 09:33

    Jag har ingen speciell relation till Livets Ord, aldrig varit med där. Träffat på två avhoppare genom nätet, det var dem jag fann besynnerliga i sina handlingar, peka, snacka skit, hängde ut andra.

    /ao

     
  18. fjaderlos

    23 oktober 2009 at 10:58

    Anonym K (ao)

    Det kanske kan finnas en del avhoppare som är bra också? Det tror i alla fall jag.
    🙂

     
  19. Anonym K

    23 oktober 2009 at 16:49

    Säkerligen.
    Trevlig helg!

    ao

     
    • fjaderlos

      24 oktober 2009 at 22:01

      Anonym K (ao)

      Det samma!
      🙂

      (jag har kommit på att man kan svara, som i en ”tråd”.
      😀

       

Kommentera

 
