RSS

Krikon?

25 Sep

Om de där blå plommonliknande frukterna i min trädgård var krikon. Vad är då dessa, röda frukter för något? De är lite större, men har samma typ av ”plommonkärna” inuti. Att de är större kanske beror på att de växer på ett gynnsammare ställe än mina blå frukter.
Jag tro, och har för mig att de, likt Japanska Körsbär har rosa blommor, på våren. Men det kan kanske vara trädet bredvid som jag minns.

ab9

aba

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 25 september 2009 i Okategoriserade

 

Kommentera

 
