RSS

Hemma.

14 Feb

Solen är på väg ner nu. Det blir fort kallare, i takt med att mörkret gör sig påmint.
Det faktum, och den stora katastrofen att man inte hade med sig sitt snus förut, på förmiddagen, det gör inget längre. Nu har jag snus igen.
jag hann hem från min promenad. Jag placerade ut en skatt. Jag fotogrferade. Jag bliggade. jag skickade MMS, SMS, talade i telefonen samt skrev på datorn. Allt medan solen fortfarande var uppe och värmde atmosfären.
Ja, det gör den ju fortfarande, men inte just här. Någon annanstanns. Någon annanstans kan de nu gömma skatter, blogga, skicka MMS, SMS samt ringa – i solen.
Nu säger vi tack och på återseende till solen denna dag. Men vi slutar inte att leva för det. Vi fortsätter våra liv i mörkret. Det mörker som kan lysas upp, av en bild, av en lampa, av ett ljus – eller av riktigt jäkla vita tänder i ett leende!

 
 

Kommentera

 
